fredag den 24. december 2010

SJAL PÅ PINDENEN

Stille, stille morgen. Kaffe og en pind på mit nye projekt SOFT WINTER SEA, som jeg har kigget meget langt efter og nu endelig har fået gang i.
Jeg har jo turbostrikket den sidste tid, men det kan jeg ikke så godt fortælle om lige nu.... Det kommer en gang mellem jul og nytår!
Jeg strikker sjalet megastort, håber jeg,  pinde nr. 6 i stedet for pinde 4. 
Ønsker mig det til at putte mig i.
Blødt og lækkert. Jeg strikker den i  babycamel, og højlandsuld i to farver som spiller fantastisk med hinanden. Strikker én tråd af hver.

Har også fået gang i en anden af mine ønskeprojekter:


Nederdelen HONEY SKIRT,  som jeg strikker i Honningfarvet højlandsuld. De glatstrikkede paneler strikker jeg i én tråd og perlestrikken strikker jeg med to tråde.
Det giver en flot effekt synes jeg, og så bliver den lige knap så vamset, som hvis det hele var strikket med to tråde.
 
Nu er huset ved at vågne. Manden har grebet avisen og sønnen der er hjemme til jul kommer ned med håret strittende i alle retninger og ansigtet formet som puden. Hvor savner jeg den unge en gang imellem..
Søs har vi med i tankerne i denne jul, hun holder jul med sin kærestes familie.
 
GLÆDELIG JULEAFTEN TIL JER DERUDE BAG SKÆRMENE. OG RIGTIG GOD VIND I PINDENE.

2 kommentarer:

  1. Det ser super flot ud, sikker dog noget lækkert uld, glæder mig til at følge med og se hvordan projekterne ender. Jeg syntes farverne er så skønne :-)

    SvarSlet
  2. Camijo du har ret, det er bare så lækkert det uld, og billigt er det også...
    Begge projekter skrider fint fremad.

    SvarSlet