fredag den 2. december 2011

MON IKKE PORTUGAL KUNNE TRÆNGE TIL ET HJEMMESTRIKKET TÆPPE

Jeg har drømt om at lave dette tæppe af Åse Lund Jensen
lige siden jeg så det første gang.


                                Det skal strikkes i flødeskum og khaki med en tvist af rust.


                                    Jeg tror ikke jeg vil have blandet andre farver ind i det,
                                              men nu får vi se som arbejdet skrider frem.

                           Jeg kan se det for mig på min lyseblå sofa i lejligheden i Portugal.
                                             Eller mig med det om benene, ude på terrassen.

                                                     Lige nu er der 20 grader dernede.

                       Når vi kommer igen til januar er der lidt køligere, så der ville det gavne,
                                                hvis det bliver færdig til det, vel at mærke
                                        Der kunne jo komme andre spændene projekter ind.

                                                                  Det haster ikke,
                               jeg kunne jo strikke det færdig på terrassen dernede,
                                                                 Mmmmmmmm
                                                  med vintersolens stråler på mig,
                                             en lydbog i ørerne, Ole ved min side,
                                                                  et glasportvin

                                                                .......PLING........
                                                            stop med at drømme
                                                 og kom tilbage til virkeligheden.

                                                 Rigtig god fredag aften derude.

9 kommentarer:

  1. Smuk sammensatte farver, den glæder jeg mig til at se mere til

    SvarSlet
  2. Jeg er som dig også forelsket i tæppet af Åse Lund Jensen. Min drøm er 2 grå nuancer og "dutterne" i forskellige grønne nuancer.
    Jeg havde tænkt at det ville være okay at skulle strikke hundredvis af masker frem og tilbage. Jeg havde sagt til mig selv at det var okat at have gang i 2 sæt strikketøj (har altid kun gang i ét ad gangen) Men da jeg så at det skulle strikkes i baner - og SYES sammen. Så tabte jeg modet. Jeg er ikke særlig begejstret for montering af strik. Men på den anden side er det jo også ærgerligt at gå glip af noget lækkert strik... Hmmm jeg går i tænkeboksen igen.

    SvarSlet
  3. Det er et smukt tæppe og det bliver flot i de farver du har valgt.

    SvarSlet
  4. Du forstår da at kombinere drømme med virkelighed :-)

    God fornøjelse med det tæppet.

    SvarSlet
  5. Man kan ALDRIG have for mange strikkede/hæklede tæpper i hjemmet er nu min mening hihi. Jeg glæder mig til at se hvordan dit kommer til at se ud, og så ønsker jeg dig en rigtig god weekend.

    Kh Henriette :-))

    SvarSlet
  6. Det bliver garanteret hammer-flot !
    Det glæder jeg mig til at se tage form.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Nej, tæpper kan man ikke få for mange af ;O)
    Fantastisk smukke farver - jeg glæder mig til at se det i Portugal ;O)

    SvarSlet
  8. Tineke: Med tålmodighed skal det nok komme.

    Karina: Jeg ved du er en enprojekt strikker. Det kunne aldrig gå hos mig. Jeg skal have mere igang. Det meste bliver faktisk færdigt;OD
    Jeg lurede også lidt med det der sammensyning, men hvis man tager og syer banerne samme efterhånden som de er strikket tror jeg ikke det bliver så slemt.
    Og så kan man jo samtidig følge tæppets form og størrelse...

    Eva: Ja, skønne drømme. Mmmmmm


    Uldbegavet: Tak skal du have. Jeg håber det gør.

    Berit: Man kan jo lige så godt få det bedste ud af det... ikke?

    Henriette: Også god weekend til dig.

    Mona: Det gør jeg også ;0)

    Kirsten: Åh Portugal...

    SvarSlet