torsdag den 1. marts 2012

FØRSTE OPSKRIFT TAGET FRA MIN IPAD

I den sidste måned har jeg ikke været på nettet med min iPad.
Alligevel har den været til nytte for mig.

For det første har jeg læst bøger på den,
men ikke uvæsentligt har jeg kunnet se mit downloadede


Det har resulteret i at jeg har fået strikket denne skønne poncho.

Jeg har skullet vænne mig til at opskriften ikke var i papirform.
Hvor jeg plejer at skrive ændringer og kommentarer ned direkte på opskriften,
må jeg nu ty til at have papir ved siden af.

Og fordi jeg har siddet meget udenfor i solen med strikketøj og opskrift,
har jeg skullet skærme iPaden mod varmen.
.
Men mon ikke jeg skal komme efter at skulle ændre lidt på mine vaner.
Jeg tror det.



Modellen er skøn.



Jeg er vild med indtagningerne i siden.


Snoningemønstret er enkelt, men smukt.


FAKTABOKS:

Opskrift:
Vogue Knitting Magazine
Model 2:
af

Pind:
4 og 4½

Garn:
3 tråde bestående af:

ialt 520 gram.
Garnet er fundet hos min ynglingsgarnpusher.

Ændringer:
Jeg har lavet 4 masker forskel på halsens for og bagstykke.
Jeg har kun lavet en 4 pind rib i halsen.

Det bliver en af ynglingene er jeg sikker på.
Garnet er så blødt og lækkert, så man har lyst til at ae det hele tiden.
Jeg er ikke specielt vild med fluffy garn, men denne mohair er bare skøn.




22 kommentarer:

  1. Hvor ser i godt ud - skønt med alt det du når - jeg når kun at tænke på jeg gerne vil lave tingene :)
    Ja, det er lidt anderledes at sidde med iPad istedet for papir men det er rart når man har vænnet sig til det - så kan man jo også lige spille lidt WF ind mellem ;0)

    SvarSlet
  2. Den er virkelig flot og det lyder vel nok til at være en helt fantastisk skøn garn-kombination.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, Ulla. Åh, som jeg er glad for den iPad, Ulla. Jeg har helt vænnet mig, så det tror jeg også, at du gør :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig vænner jeg mig til den Liselotte.. Jeg er bare en utålmodig skid;o

      Slet
  4. Sikke en skøn poncho.
    Og det lyder da ikke så ringe at skulle skærme sin ipad mod varmen.... Vi fik lidt solsin i går og kunne mærke en smule varme for en gangs skyld. Det var skønt.

    Jeg tror godt, jeg kunne vænne mig til en ipad:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu hvor jeg er tilbage i kolde Danevang, kan jeg godt savne det med at skulle beskytte den mod varmen ;))))

      Slet
  5. Hvor er den blevet superflot!

    SvarSlet
  6. Den ser super lækker ud :)

    SvarSlet
  7. Den er da blevet rigtig rigtig fin!

    SvarSlet
  8. Hvor er den da bare så skøn den poncho,bare det var min. Den er rigtig god til dig.Er vild med ponchoer :) Ulla kan man få fat i kun opskriften på den for hele bladet får jeg aldrig brugt,da min forståelse for de opskrifter er på nul,men kender måske en jeg kan til at hjælpe mig med at oversætte den så jeg fatter det :O))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke at man kan købe den som enkelt opskrift Benthe..
      Jeg vil godt hjælpe dig med at oversætte, men jeg lover dig at det ikke er så svært at forstå engelske opskrifter.

      Slet
  9. Flot!
    Bare super flot :-)

    SvarSlet
  10. Så fik du den strikket - super flot, selvom det er lidt svært at se det smukke mønster på de mørke billeder. Har du fuldt opskriften slavisk eller hvad, jeg synes at se din hals er strikket noget kortere ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Kirsten jeg fik den endelig strikket.
      Jeg har laver en 4pind rib hals i stedet for opskriftens noget højere krave.
      Ellers er opskriften fulgt slavisk.

      Slet
  11. Så flot den blev! Og du er vildt hurtigt:-) tror på at du strikker i søvne. Det er en smuk model og den klæder dig. " skærme for solen?" Det gad jeg godt:-)

    SvarSlet
  12. Skærme for solen... Ja jeg dmingeleret allerede tilbage til det efter bare 2 dage herhjemme i kulden ;)

    SvarSlet