søndag den 28. oktober 2012

LONE'S ISLÆNDER

 
Lige efter jul begyndte Lone at strikke
denne skønne islænder til sig selv.
 
Lone har ikke strikket ret længe, eller meget,
men hun klør på med krum hals.
Jeg er så stolt af at hun bare hopper ud uden sikkerhedsline.
 
Hun havde en idé,
men ingen opskrift,
og hun havde aldrig prøvet flerfarvestrik før!
 
Hun var ikke lige i nærheden af mit garnlager,
så det blev en lokal garnforretning,
 der fik glæde af hendes besøg.
 
Og i løbet af nul komma fem var hun igang.
 
Det gik rigtig godt indtil hun kom til ærmegab,
for hvad skulle hun nu gøre?
Jeg skrev en slag opskrift på lige tilsatte ærmer
og runding af hals,
og hun strikkede ufortrødent videre.
Lige indtil forstykket, så gik hun i stå.
 
Nu har jeg "lånt" strikketøjet.
Så mon ikke der kommer forstykke og ærmer i?
Jeg tror det.
 
Hun har lovet mig at bruge opskrift næste gang.
Men lur mig hun kaster sig garanteret ud i et eller andet vildt igen.
Jeg glæder mig allerede til at se hvad.
 
 
 

16 kommentarer:

  1. Hun har vist arvet sin mors talent og gå-på-mod. Det er rigtig godt gået sådan at kaste sig ud i det projekt - og sikke smukt hun strikker :-)

    God fornøjelse med de sidste detaljer. Om et øjeblik er den færdig og hun kan roligt være stolt af resultatet :-)

    SvarSlet
  2. Det lover rigtig godt for et fremtidigt kreativt talent, som din datter helt sikkert må være. At kaste sig ud i en trøje uden opskrift og uden helt at vide hvordan man gør viser både kreativitet og drive. Hende kan du godt være stolt af. Og så er hun jo heldig, at du kan overtage projektet, når det er nødvendigt, så hun ikke er afhængig af en opskrift.

    SvarSlet
  3. Flot og modigt gjort.
    Resultatet indtil videre er da blevet flot.

    Mon ikke også den pludselig bliver færdig?

    SvarSlet
  4. Hold da op - stærkt gået og hvor strikker hun flot :)

    SvarSlet
  5. Virkelig flot idé hun har fået der og godt for hende, at hun ikke lader sig skræmme af manglende opskrift m.v.

    SvarSlet
  6. hold da op hvor er det flot strikket af en nystrikker må man sige, og sejt at hun bare springer ud i at forsøge sig fremad :-)

    SvarSlet
  7. Godt gået af en nybegynder. Flot og jævnt strikket og det ser ud til at være noget lækket garn.

    SvarSlet
  8. Helt vildt flot strikket af en nystrikker, og meget modigt at kaste sig ud i sådan et projekt, hatten af for Lone.....

    SvarSlet
  9. Hold da op ! Super godt gået - Hende er der krummer i ;-)))

    SvarSlet
  10. Hun er sandelig sej! Det ser rigtig fint og jævnt ud - man skulle faktisk tro at hun havde trænet ret meget i flerfarvestrik

    SvarSlet
  11. Frisk pige ! hun går på med krum hals - og der skal nok komme mange strikkede modeller fra hendes hånd. Og flot ser det ud.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. Sej tøs - mon ikke hun slægter sin mor på :))

    SvarSlet
  13. Det er godt nok sejt gået! Det ser virkelig godt ud, fint og jævnt og meget meget fedt mønster! Hun har vist dit talent Ulla :)

    SvarSlet
  14. H O L D N U O P..... Hatten af for Lone. Her har jeg i en alder af....over 50...for første gang prøvet at strikke med 2 farver garn, synes ikke det var helt let, men det gik, det var altså også kun en lille pige vest str 8 år, med hjerter på bærestykket. Det må jeg sige: Hun er sej. Mange hilsner til dig og Lone. Fra Joan M.

    SvarSlet
  15. Jeg er vild imponeret over Lones strik. Smukt og jævnt - man skulle bestemt ikke tro, at hun var nybegynder. Dejligt at du kan hjælpe hende på vej, så den ikke bare havner i en kurv i et hjørne - det er den alt for lækker til.
    Du kunne måske give hende et minikursus, så hun selv kan fremover :o)

    SvarSlet
  16. Hvor ser det godt ud ... Kommer der en opskrift ud af det så køber jeg gerne 1. Vh Rikke

    SvarSlet