onsdag den 24. oktober 2012

PERLESTRIK OG indkøbstur

 
 

På en  bytur i Aarhus i går
 købte jeg guldsmeden og sommerfuglen her.
 
 
Jeg fik også en længe ønsket tepotte fra Kähler
til ½ pris forståes.
 
Kanden bag tepotten er en barselsgave
til min mor da hun fik min lillebror i 1965.
Jeg er så heldig at hun har foræret mig den.
Lige nu er den potte for en orkide.
til andre tider er den vandkande eller bare til pynt.
 
 
Ind i mellem arbejde og andre gøremål
bliver der selvfølgelig også tid til lidt strik.
 
Jeg er helt og aldeles forelsket i Kenneth's Alpaca garn.
Lige nu leger jeg med striber og perlestrik i det lækre garn.
Det ender nok med at blive et halstørklæde.

13 kommentarer:

  1. Guldsmeden og sommerfuglen er så fine og tekanden ligeså. Dine striber ser godt ud og i alpaca bliver de dejlig varme og bløde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har før haft andre alpacagarner på pindene, men blevet skuffet, men denne mums hvor er den bare lækker. Og sikke smukke farver...

      Slet
  2. Hvor er de smukke dine to nye lysestager ja og tekanden :)

    Lækkert strik. Har endnu ikke katte mig ud i alpacaen, syntes tit det stikker og fælder :(


    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kast du dig bare hovedkuls ud i denne Alpaca. Den er så blød, sød blød og nej den fælder heller ikke.

      Slet
  3. Uha for nogle lækkerier du har købt! Jeg må helt sikkert også eje lidt Kahler, men hvor pokker finder man det? Jeg må nok en tir på nettet og finde nogle forhandlere.
    Din arve kande er super sød, den forstå jeg godt du er glad for ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. I Aarhus kan man købe Kahler mange steder. Der er endog en butik kun med Kahler. ;) vi jyder kan ;))

      Slet
  4. Sikke nogle ualmindeligt søde lysestager - er de i glas, eller ? Ved du om de kan bestilles på nettet ?
    Alpakkaen ser meget lækker ud og det er smukke farver. Jeg har købt et par nøgler, men endnu ikke startet på dem. Det føles rigtig blødt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De virker som om det er helt fint porcelæn. De er købt hos Bolia.

      Slet
    2. Mange tak :-)
      Jeg er heldig - der ligger en Bolia lige i nærheden.

      Slet
  5. Jeg vil også rigtig gerne vide om man kan bestille de lysestager ? Og den te kande hvor for man den til nedsat pris ? Alpakaen skal også prøves her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lysestagerne har jeg købt hos Bolia i Aarhus. Om de kan købes i deres netbutik ved jeg ikke.
      Tekanden har jeg købt i Salling i Aarhus. De har to uger med store rabatter på en del ting.
      De havde også haft sukkerskål og flødekande i samme serie til halv pris, men der kom jeg desværre for sent.

      Slet
  6. Sikke nogle flotte lysestager! Hvem kan dog leve uden alpakka? Det tørklæde bliver vist en vinder.....

    SvarSlet
  7. Åh, som jeg ønsker mig strikketid med Kenneths Alpakka... og en shoppetur, nu jeg er i gang. Det må skrives på prioriteringslisten. Snart! :-)

    SvarSlet