onsdag den 20. februar 2013

Babybukserne der fik mig igang med strømpepindene igen.


Jeg har i mange år nægtet at strikke med strømpepinde.
Jeg tror det er fordi jeg i mine helt unge år strikkede så mange strømper,
at jeg simpelthen havde fået nok af dem.
 
Det har været lidt af en prøvelse helt at undgå dem.
Jeg er nemlig heller ikke særlig gode venner med Magic Loop.
Den metode flyder ikke synes jeg.
 
Så enden på ærmer og ben har altid været,
at jeg har strikket dem frem og tilbage og syet sammen til sidst.
 
Det er hermed slut nu!
Strømpepindene er kommet tilbage i mit liv.
 
Men ALDRIG sokkestrikning!
Der sætter jeg grænsen.
Bukserne er helt enkle
og kun for sjov fik de lige et farvestrøg af Gollum .
Jeg er altså lidt vild med den farve.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Bukser side 13
fra bogen
Babystrik på pinde 3
af Lene Holme Samsøe
 
PINDE:
3
 
GARN:
i farven Antrasit
 
i farven Gollum
 
Hvor garnet er fra?
Min sædvanlige yndlingsgarnpusher.
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg har strikket med 2 tråde.
Det gjorde at strikkefastheden ikke passede.
 Derfor er en str. 3 mdr. blevet til en str. 12 mdr i bredden.
I længden fulgte jeg str. 12 mdr så gik kabalen op.
 

11 kommentarer:

  1. Her bruger jeg næsten ikke strømpe pinde mere.
    Godt der er metoder til os alle ;)
    Super seje bukser

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er godt Yt. Ellers ville der være alt for mange korte bukser og veste;))

      Slet
  2. Virkeligt søde bukser! Her er strømpepinde højt elskede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver at komme i gruppen Christunte;)

      Slet
  3. Skønne, skønne bukser med et herligt twist af Gollum.
    Jeg kæmper også med magic loop metoden, kan heller ikke få det til at flyde og spekulerer ofte på hvorfor, når nu alle skriver at det er sådan en god metode. De må vide noget jeg ikke ved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bare vi er utålmodige sjæle, der ikke gider side og rykke i wirer hele tiden;)

      Slet
  4. Jeg er nu ret glad for mine strømpepinde, hellere dem end magic loop der er ok, men jeg hygger med de små korte :)
    De er blevet rigtig fine de små bukser :)

    SvarSlet
  5. Jeg foretrækker også strømpepinde, men indimellem er magic loop mere praktisk.
    Skønne bukser :)

    SvarSlet
  6. Gollum er skøn, og bukserne ligeså.
    Heller ikke jeg ville strikke strømper mere - strikkede også min gode del i 80'erne.
    Men nu har jeg alligevel forbarmet mig over min far.

    SvarSlet
  7. Flot farve den Gollum har! Og hvor er de fine bukserne. Magic loop kunne jeg længe ikke finde ud af, indtil jeg tog mig sammen og fik det lært. Det fængede dog ikke hos mig, så hellere strømpepinde. "De sidder i rygraden" - kan strikke med dem i søvne ;-)

    SvarSlet
  8. De er fine de små bukser :)

    Jeg holder meget af strømpepinde... og faktisk også sokker. Magic loop bruger jeg ind imellem til ærmer.. men kun når der er for mange masker til strømpepindene :)

    SvarSlet