onsdag den 3. juli 2013

Hvordan man kan blive blind af kærlighed til farvesammensætning

I går da jeg valgte farver til min sweater var jeg af den overbevisning af alle 5 var i Uld/Bomuld.
Det var de ikke. Skumbanan var i Højlandsulden. Det stod også højt og tydeligt på banderolen.
 Jeg tror jeg tog fejl fordi jeg straks satte de 5 garner sammen da de kom hjem og da jeg så skulle flytte dem til lageret var de jo ligesom "gift" med hinanden.
Det gør ikke noget at der kommer en bid Højlandsuld ind i blusen. De to garntyper klæder hinanden. 
Jeg har tilsat en tynd tråd i bomuld/silke som medløber til højlandsulden. Ikke af anden grund end at så "lugtede" der da også lidt af bomuld i den sektion.
Arbejdet er nu delt i krop og ærmer og jeg strikker derud af. Nu er det Omelet der er gang i.
Ikke fordi der har været meget strikketid i dag. Kaffehuset har taget opmærksomheden.
I dag har jeg grundet alle 16 fag sprosser og derefter har jeg sammen med Claus grundet resten af huset og malet sprosserne første gang. Heldigvis holdt skyerne tæt i formiddags, men i eftermiddag var de utætte, så vi rykkede ind i garagen. I morgen skulle der blive tørt hele dagen. Det håber jeg i hvert fald, for jeg glæder mig til at se huset med lidt farve på. Mon ikke vi får malet det hele første gang. Det krydser jeg i hvert fald fingre for.

7 kommentarer:

  1. Som du selv skriver, så spiller de forskellige garner godt sammen.
    De ser fantastiske ud de striber :)

    SvarSlet
  2. Det bliver en skøn sommersag, og du er bare en knag til det der strikke/farve hejs Ulla ;-)

    SvarSlet
  3. Farverne er jo meget smukke sammen, så pyt med at den ene er ren uld ;-)

    SvarSlet
  4. lækre farver du har gang i i den nye strik ;0)

    SvarSlet
  5. Lækkert strik og spændende byggeprojekt.
    Mon ikke du får tørvejr til maleriet i dag?

    SvarSlet
  6. mums, nogle lækre farver :-)

    SvarSlet
  7. Det bliver et lækkert stykke strik.
    Håber at du slap tørskoet fra dit maleri.

    SvarSlet